חשיבות בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט

חשיבות בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט

בדיקת ראייה תקופתית חשובה מאוד ולא רק על מנת לוודא שראייתנו תקינה.

ההגנה הטבעית מפני הטכנולוגיה חשיבות בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט

בדיקת ראייה תקופתית חשובה מאוד ולא רק על מנת לוודא שראייתנו תקינה.

״ Eyes are a window to the body”

אז מדוע כדאי לגשת לבדיקת ראייה שנתית? 

גלאוקומה- האויב השקט של הראייה-בשלבים מוקדמים של המחלה לרוב אין סימפטומים המעידים על בעיה כלשהיא. מטופלים שאינם מגיעים לבדיקה תקופתית, יגיעו לבדיקה לאחר שיבחינו בירידה משמעותית בראייה, בשלב זה קשה מאוד לעצור את התדרדרות הראייה. ללא טיפול מתאים, המחלה יכולה לגרום אף לעיוורון. בדיקת ראייה תקופתית תאפשר אבחון מוקדם של לחץ תוך עיני גבוה וגורמי סיכון נוספים לגלאוקומה, וכך למניעה של המחלה.

יתר על כן, בדיקת ראייה יכולה אף לגלות בעיות בריאותיות חמורות יותר. החל מסוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ועד לגידולים סרטניים. 

לא סתם העיניים זכו לכינוי ״החלון לגופנו״, אכן פעמים רבות העיניים משקפות את מצב בריאותנו הכללי.

במהלך בדיקת ראייה מקיפה, ובשימוש במכשור מתקדם המאפשר לאופטומטריסט לצפות/לצלם את הרשתית, ניתן לאבחן בעיות בריאותיות דרך התבוננות ברשתית העין, נראות כלי הדם ברשתית ואספקת הדם.

בדיקת ראייה תקופתית חשובה במיוחד לאוכלוסייה הנמצאת בסיכון לסוכרת(תורשה, השמנה, ועוד). המצב השכיח ביותר בקרב חולי סוכרת הוא פגיעה ברשתית, הנקראת רטינופתיה סוכרתית, וזהו הגורם העיקרי לעיוורון בקרב מבוגרים. בשלבים מוקדמים אינם מופיעים סימפטומים מובהקים. בדיקת ראייה שגרתית יכולה להביא לגילוי מוקדם של המחלה, טיפול נכון בזמן המתאים ימנע אובדן ראייה.

כמו כן, מבט אל הרשתית, יכול לאבחן מצבים חמורים כמו בצקת בראש עצב הראייה הנקרא "אופטיק דיסק".  

במצב זה נראה גבולות דיסק מטושטשים, נפיחות ובצקת, כלי דם מורמים, יתכנו טשטוש ראיה, כפילות, ודרוש בירור דחוף של נוירואופתלמולוג. בצקת בראש עצב הראייה עלולה להצביע על לחץ תוך גולגולתי גבוה, הנובע מגידולים, הפרעות באספקת דם, ומקרים הדורשים טיפול מיידי להצלת חיים.                                         גילוי מוקדם של מקרים אלו, יכול להביא להצלת חיים, מניעת אובדן ראייה, ואבחון מחלות הדורשות טיפול בהקדם. 

מן האמור לעיל, בדיקת ראייה שנתית ומקיפה אצל אופטומטריסט מוסמך, בעל מכשור מתקדם, בהחלט יכולה להציל חיים